RAMOWY ROZKŁAD DNIA W SAMORZĄDOWYM PRZEDSZKOLU NR 79

W ROKU SZKOLNYM 2022/2023

Dzień aktywności dziecka w przedszkolu. Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój,zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa.

6.30 – 8.00

  • Zabawy indywidualne i małych grupkach (korzystanie z układanek i gier stolikach)
  • Zabawy wg.  zainteresowań dzieci z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych
  • Utrwalenie poznanych w przedszkolu wierszy i piosenek
  • Zabawy zorganizowane w kole i przy muzyce
  • Czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycieli
  • Ustalenie zasad i norm panujących w  grupie przedszkolnej
  • Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne

8.00 – 8.30

  • Przygotowanie do śniadania  – wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych
  • Czynności samoobsługowe

8.30 – 9:15

  • ŚNIADANIE
  • Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków
  • Kulturalne zachowanie się przy stole
  • Realizacja zadań programowych  w tym zakresie

 9.15-10.15

  • Planowane, zintegrowane zajęcia wychowawczo dydaktyczne prowadzone         w oparciu o podstawę programową i przyjęte programy wychowania przedszkolnego

  • Ćwiczenia gimnastyczne w sali przedszkolnej lub w ogrodzie przedszkolnym (w sytuacji sprzyjającej pogody).

 10.15-11.45

  • Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym (zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie  z urządzeń ogrodowych )

  • Obserwacje przyrodnicze i prace gospodarcze w ogrodzie przedszkolnym (bezpieczne korzystanie z narzędzi
    i przyborów)
  • Spacery i wycieczki poza teren przedszkola (zachowanie bezpieczeństwa)

  • Ustalenie zasad i norm panujących w  grupie przedszkolnej

  • W zależności od pogody – zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dzieci oraz zabawy wspierające integrację grupy).

 

11.45 – 12.00

  • Czynności organizacyjno porządkowe oraz samoobsługowe dzieci w łazience

 

 12.00 – 12.45

 

  • OBIAD
  • Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków
  • Kulturalne zachowanie się przy stole
  • Realizacja zadań programowych  w tym zakresie

 

12.45 – 13.45

  • Leżakowanie  ( słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajkoterapia – (dzieci 3 letnie)
  • Spacery, wycieczki, zajęcia sportowe, zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze w terenie.
  • Zabawy wg inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych lub w pogodne dni zabawy w ogrodzie przedszkolnym
  • Ćwiczenia utrwalające poznane wiadomości oraz umiejętności dzieci
  • Zajęcia specjalistyczne w ramach udzielania pomocy psychologiczno pedagogicznej
  • Praca indywidualna lub w małych zespołach dzieci o charakterze stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym
  • głośne czytanie dzieciom, słuchanie muzyki,

13:45 – 14:15

  • Głośne czytanie dzieciom, słuchanie muzyki, zabawy według zainteresowań dzieci, praca indywidualna

 

14:15 – 14:30

  • Czynności organizacyjno porządkowe oraz samoobsługowe dzieci w łazience

14:30 – 15:00

  • PODWIECZOREK
  • Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków
  • Kulturalne zachowanie się przy stole
  • Realizacja zadań programowych  w tym zakresie

 

15:00 – 17:00

  • Zabawy w kącikach tematycznych wg zainteresowań dzieci lub zabawy           w ogrodzie przedszkolnym w miarę sprzyjającej aury
  • Praca z zespołem dzieci o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym
  • Praca wyrównwcza z dziećmi, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności  i zainteresowania dzieci
  • Prace porządkowe oraz rozchodzenie się dzieci do domu.
Close Menu
×

Koszyk

Skip to content